آزمون شخصیت چندمحوری بالینی میلون 3 

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون (Millon Clinical Multiaxial Inventory) یک پرسشنامه خودسنجی استاندارد شده است که دامنه گسترده ای از اطلاعات مربوط به شخصیت ، سازگاری هیجانی و نگرش مراجعان به آزمون را می سنجد . این پرسشنامه برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر که دست کم توانایی خواندن آنان تا سطح کلاس هشتم است طراحی شده است . MCMI از جمله آزمون های منحصر به فردی است که در آن بر اختلال های شخصیت و نشانه هایی که اغلب با این اختلال ها همراه هستند تاکید می کند .

 

نرخ پایه 85 یا بالاتر را به عنوان وجود قطعی ویژگی های مورد نظر تعیین کرد. نمره های BR 75 یا بالاتر دلالت بر وجود ویژگی های یک اختلال دارند . و نمرات BR پایین تر از 75 نشان می دهد که برخی از ویژگی ها وجود دارند نه همه آن ها .

 

معرفی مقیاس ها

 

MCMI-III در مجموع 24 مقیاس بالینی و 4 شاخص روایی دارد . از مجموع این 24 مقیاس ، 14 مقیاس آن به سنجش اختلالات شخصیت بر اساس محور دو DSM-IV می پردازد و 10 مقیاس دیگر نشانگان بالینی را بر اساس محور یک می سنجد .   


الگوهای بالینی شخصیت

 

مقیاس 1 شخصیت اسکیزوئید : این مقیاس 16 ماده دارد که تیپ منفعل منزوی از تیپ شناسی میلون را بازنمایی می کند. محتوای ماده ها ، مرتبط با انزوا ، عدم احساس لذت ، انزوای رفتاری ، اجتناب از روابط نزدیک ، سرکوب عواطف ، رفتارهای درون نگرانه و احساس پوچی ، غیر مسئول بودن و ترجیح دادن تنهایی می باشد. افراد مبتلا به این اختلال شخصیت با فقدان تمایل و ناتوانی در لذت بردن یا احساس درد مشخص می شوند. آنها سرد و غیر اجتماعی بوده و نیازهای عاطفی آنها اندک است .

 

مقیاسA 2 شخصیت اجتنابی : این مقیاس با 16 ماده مشخص می شود که تیپ فعال منزوی از تیپ شناسی میلون را معرفی می کند. هر چند که این افراد به اندازه افراد دارای اختلال شخصیت اسکیزوئید منزوی هستند اما به تماس با دیگران رغبت نشان می دهند و اگر اطمینان یابند که مورد اذیت و آزار دیگران قرار نمی گیرند و دیگران از آنها انتقاد نخواهد کرد مایل به یافتن دوستان جدید برای خود هستند .انزوای آنها ناشی از ترس انتقاد و تمسخر از جانب دیگران است .



متن فوق اقتباس از متن اصلی می باشد/.

این بسته شامل موارد زیر است :
فایل:rar - PDF
زبان: فارسی
توضیحات: دارد

قیمت: 8900تومان

دانلود فایل 1: بسته شامل: توضیحات - اصلاح مقیاس ها -  تبدیل نمرات خام  - فرم پاسخنامه - سوالات ازمون - فرم نحوه نمره گذاری - نیمرخ - راهنمای نمره گذاری / 2/97mb